Powiększanie ust

Czym jest powiększanie ust?

Powiększanie ust przeszczepem tłuszczu lub korium, to metoda poprawy objętości i kształtu ust, polegająca na wykorzystaniu naturalnych tkanek pacjenta.

W przypadku przeszczepu tłuszczu, tłuszcz jest pobierany z innej części ciała pacjenta, na przykład z brzucha lub ud, następnie jest odpowiednio przygotowywany i wstrzykiwany do ust. Metoda tę ma zaletę, że jest naturalna, i minimalizuje ryzyko reakcji alergicznej.

Jeśli chodzi o korium, to jest to głębsza warstwa skóry, która może być również używana do przeszczepu. Pobierana jest ona z miejsca, które jest zwykle ukryte, na przykład z pośladków lub ud, po czym jest precyzyjnie przeszczepiana do ust.

Obie techniki mają na celu zapewnienie bardziej naturalnego wyglądu i uczucia w porównaniu z tradycyjnymi wypełniaczami, takimi jak kwas hialuronowy. Warto zwrócić uwagę, że skuteczność i trwałość takiego zabiegu mogą się różnić w zależności od indywidualnych cech pacjenta.

kobieta po powiększeniu ust dr Kurmanow

Korzyści po powiększaniu ust

Naturalny wygląd i uczucie

Ponieważ, używane są naturalne materiały pacjenta, efekt jest bardziej subtelny i naturalny w porównaniu z innymi wypełniaczami. Usta nie wyglądają przesadnie ani nienaturalnie.

Brak reakcji alergicznej

Ponieważ tłuszcz i korium pochodzą od samego pacjenta, ryzyko reakcji alergicznej jest zerowe.

Długotrwałe efekty

W przeciwieństwie do niektórych wypełniaczy, które mogą być metabolizowane przez organizm w ciągu kilku miesięcy, przeszczep tłuszczu lub korium daje długotrwałe efekty.

Kto jest dobrym kandydatem
 na powiększanie ust?

piękna kobieta w czerwonym swetrze na plaży z pięknymi ustami

Dobrym kandydatem na powiększenie ust jest osoba, która ma:

• Ogólnie dobre zdrowie: Osoby myślące o zabiegu powinny być w dobrej kondycji fizycznej, nie mieć poważnych problemów zdrowotnych, które mogłyby wpłynąć na zdolność organizmu do gojenia się lub reagowania na zabieg.
  • Realistyczne oczekiwania: Ważne jest, aby pacjent miał realistyczne oczekiwania dotyczące wyników zabiegu. Powiększenie ust przeszczepem tłuszczu lub korium może znacząco poprawić wygląd ust, ale nie przekształci ich w sposób radykalny.
  • Niepalący: Palenie papierosów może wpłynąć na zdolność organizmu do gojenia się.
  • Dobre zdrowie psychiczne: Decyzja o poddaniu się operacji plastycznej powinna być dokładnie przemyślana i podjęta z właściwych powodów.

• Badania:
  • Grupa krwi.
  • Morfologia, OB.
  • Na, K.
  • INR, APTT.
  • Unikać niektórych leków i suplementów. Zaprzestać palenia tytoniu.
chirurg plastyczny dr kurmanow rozmawia z pacjentem

Zabieg trwa do 60 minut.  Wykonywany w znieczuleniu miejscowym lub na życzenie pacjenta w sedacji dożylnej.  Chirurg pobiera tkankę tłuszczową z brzucha, przygotowywuje ją, a potem wszczepia w usta.

Przeszczep kortum – chirurg wycina fragment skóry ( najlepiej z blizny), Zdejmuje warstwę zewnętrzną, i tak przygotowane kortum wszczepia w usta.

Hospitalizacja nie jest wymagana.

Bezpośrednio po zabiegu, w okolicy ust może wystąpić obrzęk i siniaki. Zwykle ustępują one w ciągu kilku dni do dwóch tygodni. Może też pojawić się pewien stopień bólu lub dyskomfortu zarówno w miejscu przeszczepu, jak i w miejscu pobrania tłuszczu, ale są to odczucia kontrolowane za pomocą leków przeciwbólowych.

Niektórzy pacjenci doświadczają tymczasowej utraty wrażliwości lub uczucia drętwienia w okolicach ust, jednak zazwyczaj wrażliwość wraca do normy w ciągu kilku tygodni.

Chociaż początkowe rezultaty są zauważalne prawie od razu, ostateczny wygląd ust można ocenić dopiero po kilku tygodniach, gdy obrzęk całkowicie ustąpi.

Ważne – przeszczep tłuszczu daje długotrwałe efekty, ale mogą one z czasem ulec zmianie, dlatego w niektórych przypadkach może być konieczne powtórzenie zabiegu. W przypadku korium efekty również są trwałe, ale mogą zależeć od wielu indywidualnych czynników.

Po operacji powiększenia ust przeszczepem tłuszczu lub korium, efekty są często bardziej naturalne w porównaniu z innymi metodami powiększania ust. Jako że tłuszcz lub korium pochodzi z ciała pacjenta, ryzyko reakcji alergicznej lub odrzutu jest znacząco zredukowane.

Efekt powiększenia jest zazwyczaj widoczny od razu po zabiegu, ale pełne rezultaty można dostrzec dopiero po ustąpieniu obrzęków i siniaków. Usta wydają się pełniejsze, bardziej wypukłe i zdefiniowane, co przyczynia się do młodszego i bardziej witalnego wyglądu twarzy.

Wyniki uzyskane dzięki przeszczepowi tłuszczu mogą być trwałe, ale ich intensywność może się różnić w zależności od indywidualnych cech organizmu pacjenta oraz jakości tłuszczu przeszczepionego. W przypadku korium, efekty są również długotrwałe, ale tak jak w przypadku tłuszczu, mogą różnić się w zależności od indywidualnych czynników.

Koszt zaczyna się od 6000zł.

Jak każdy zabieg chirurgiczny, powiększanie ust przeszczepem niesie ze sobą pewne ryzyka, takie jak infekcje, krwawienie czy nierównomierne rozłożenie tłuszczu. Jednak ryzyko komplikacji jest minimalne, jeśli zabieg jest wykonywany przez doświadczonego specjalistę.

Obrzęk i siniaki po zabiegu zwykle ustępują w ciągu kilku dni do tygodnia. Większość pacjentów wraca do normalnej aktywności w ciągu kilku dni po zabiegu.

Zaleca się unikanie stosowania makijażu na obszarze leczonym przez kilka dni po zabiegu, aby zapobiec ryzyku infekcji.

i umów się na konsultację w Poznaniu