JAKI JEST MINIMALNY WIEK KWALIFIKUJĄCY DO OPERACJI POWIĘKSZANIA PIERSI?

piękna kobieta po operacji piersi

JAKI JEST MINIMALNY WIEK KWALIFIKUJĄCY DO OPERACJI POWIĘKSZANIA PIERSI?

Według badań ASPS ( Amerykańskie Towarzystwo Chirurgów Plastycznych) średnia wieku kobiety to 34 lata, choć na operację decydują się Panie od 22 do 70 roku życia.Okiem prawnika, minimalny wiek do podjęcia operacji korekcji piersi to 18 rok życia.

A jak to wygląda z punktu widzenia doświadczonego chirurga plastyka?
Zdecydowanie zgadzam się z zasadą obowiązującą w USA – operacje wszczepienia implantu piersi powinno wykonywać się u kobiet po 21-szym roku życia , a najlepiej jeszcze starszych! Oczywiście nie mam na myśli dużych asymetrii, stanów po amputacji piersi, piersi bulwiastych, stanów po oparzeniu, itd – czyli wad utrudniających normalne życie.
Dlaczego?
1. Pacjent musi być dojrzały emocjonalnie – to on ponosi ryzyko wczesnych i późnych następstw /powikłań zabiegu. Wczesne – to m.in. ból, możliwość krwawienia, infekcji, złe gojenie się rany. Późne – m.in. przykurcz torebki łącznotkankowej, widoczność implantów, BIA-ALCL, seroma, zmiana pozycji implantu. Najczęściej, wystąpienie któreś z tych sytuacji wiąże się z kolejnym zabiegiem operacyjnym.
2. Piersi osiągają swoją ostateczną wielkość około 18 roku życia, ale na ich wielkość wpływ ma przyrost wagi, jaki obserwuje się u kobiet między 18 a 21 rokiem życia.Pacjentka po 21 roku życia ma stałą wagę, co sprzyja doborowi odpowiednich implantów.
3. W ciąży i po karmieniu piersi zmieniają się. Albo stają się „puste”, albo opadają, albo wracają do stanu sprzed ciąży. Wszczepienie implantu w tym okresie życia gwarantuje stały kształt piersi na lata.
4. Finanse – zdecydowanie lepiej pokryć operację z zaoszczędzonych pieniędzy niż z kredytu. Młoda 21-letnia osoba najczęściej bierze kredyt na operację, lub otrzymuje pieniądze od rodziców/partnera. Kredyt, czy też podarunek to dodatkowe obciążenie psychiczne, stres i niepewność.
( link – Mężczyzna decyduje o operacji- https://www.youtube.com/watch?v=nbm14EUbrDk )
Ostateczna decyzja należy do pacjentki – to ona podejmuje ryzyko operacyjne. Lekarz ma uczciwie i rzetelnie opowiedzieć o zagrożeniach, następstwach operacji i uświadomić, że implanty nie są na całe życie!